Skalbaggar i sängen

Beauty hack #1 || Byt kuddöverdrag

På en natt utsöndrar vi 1.5DL svett och nästan hälften av allt kommer från huvudet. Detta gör att dina kuddöverdrag snabbt blir ganska äckliga, det är ingenting som märks speciellt mycket men man får sämre hud. Du kan flagna, bli torr, få plitor eller finnar.

Det är inte bara svett och kvalster som ligger på din kudde utan även sminkrester, rök från utekvällarna som sitter i håret eller hårprodukter.

Jag testade att sova på samma kudde utan att byta överdrag i en månad och min hud i ansiktet är riktigt dåligt just nu. Jag flagnar i pannan, är super torr hela tiden och ingen kräm hjälper. En tidigare gång när jag provade på att inte byta överdrag så fick jag överdrivet mycket finnar..

Så om du vill hålla ditt ansikte rent och fräscht, byt kuddöverdrag ofta!

*Dessutom, efter tio år kommer din sovmadrass att ha dubblerat sin vikt från död hud och kvalsterbajs*
 
Skönhet | |
Upp